Glasilo “Iz sebe” dijakov Gimnazije Nova Gorica je najboljše gimnazijsko glasilo v Sloveniji!

Za 7. in 8. številko glasila “Iz sebe” (2016 in 2017) smo prejeli nagrado za najboljše gimnazijsko literarno glasilo v državi, ki ga podeljuje Javni sklad za kulturne dejavnosti Republike Slovenije! Čestitke vsem dijaškim avtoricam in avtorjem prispevkov, mentorju Nejcu Rožmanu Ivančiču ter oblikovalki Jeleni Uršič. Iz obrazložitve:
“Glasilo uvaja (redko viden) popoln kolofon in se odreže uvodniku, saj bralca vrže naravnost v literaturo. Obe številki sta diskretno opremljeni s simboli žarnic in ur (oblikovalka Jelena Uršič) in prepletata dijaško poezijo in prozo, ne manjka pa tudi intervju z igralko in predstavitev Zlobčeve zbirke Ljubezen, ki je v projektu umetniške gimnazije. Iz sebe je prava mala literarna revija, ki jo na šoli, ki je usmerjena v umetnost, kar se lepo vidi na izdelku, izdajo vsako leto.”

#AttractYoung, hackathon za nove rešitve družbenih izzivov prihodnosti

#AttractYoung vabi mlade evropske talente k razmisleku o družbenih izzivih, ki nas čakajo v prihodnosti (2025). Na edinstvenem dvodnevnem hackathonu, ki bo pod okriljem vodilnih evropskih znanstvenoraziskovalnih institucij (kot so CERN, ESRF, Elettra, INFN) potekal v Trstu 19. in 20. aprila, boste skupaj iskali odgovore na te izzive, do katerih bi prišli z uporabo detektorjev in slikovne (imaging) tehnologije prihodnosti. Rok prijave je 15. marec.
Več o projektu izveste tukaj.

»Eno mesto – dva naroda« – Predsednik republike s slovenskimi in italijanskimi dijaki

Predsednik Republike Slovenije Borut Pahor je v ponedeljek, 5. marca ob 11. uri v Predsedniški palači sprejel dijake naše gimnazije in jezikovnega liceja Slataper v šolskem centru Dante Alighieri Gorica, ki sodelujejo v mednarodnem projektu »Eno mesto – dva naroda«. Dijaki so predsedniku republike v pogovoru predstavili svoja razmišljanja o meji, miru, prihodnosti in sožitju dveh narodov. Namen projekta je krepitev strpnosti v medsebojnih odnosih, sprejemanje drugačnosti in iskanje novih oblik sodelovanja. Pogovora sta se udeležila podžupanja Mestne občine Nova Gorica Ana Zavrtanik Ugrin in župan Gorice Rodolfo Ziberna. Pogovor je potekal v slovenskem in italijanskem jeziku.

Rezultati šolskega tekmovanja iz italijanščine

12. februarja smo organizirali šolsko tekmovanje v znanju italijanskega jezika. Najboljše rezultate so dosegli sledeči dijaki tretjih letnikov:

  1. Matija Marinič, 3.B
  2. Matija Frandolič, 3.D
  3. Taša Torbica, 3.D
  4. Marko Kofol, 3.B
  5. Ela Debeljak, 3.B

Našteti dijaki se bodo 30.marca udeležili državnega tekmovanja v Ajdovščini na Srednji šoli Vena Pilona. Vsem dijakom in mentoricama iskrene čestitke.

Rezultati regijskega tekmovanja iz angleščine

Na naši gimnaziji je 5. februarja potekalo regijsko tekmovanje iz angleščine za dijake tretjih letnikov. Udeležilo se ga je 92 dijakov tretjega letnika splošnih in strokovnih gimnazij ter srednjih strokovnih šol primorske regije. Od desetih tekmovalcev, ki so se iz naše regije uvrstili na državno tekmovanje, so kar trije dijaki naše šole: Klemen Podbersič in Jure Kovač iz 3.A ter Ela Debeljak iz 3.B. Iskrene čestitke vsem tekmovalcem in njihovima mentorjema ter veliko uspeha 19. marca v Ljubljani!

Zala Černe prejela priznanje za najboljšo kratko zgodbo v angleščini!

Pionirski dom – center za kulturo mladih Ljubljana je že četrtič organiziral literarni natečaj »Bodi pisatelj« v tujih jezikih za osnovnošolce tretje triade in srednješolce. Letos so na natečaju sodelovali mladi pisatelji s kratkimi zgodbami v angleškem in nemškem jeziku. Našo šolo so s svojimi prispevki v angleščini zastopali Julija Klančič, Katarina Vatovec in Kiara Zuljan iz 1.A ter Hugo Abrahamsberg iz 1.B (mentorica Svetlana Kutin), Zala Černe iz 2.E (mentor Maks Pavlica) in Lara Vidic iz 3.D (mentorica Martina Kobal).
Na zaključni prireditvi 15. februarja v Festivalni dvorani v Ljubljani, na kateri so razkrili najboljše avtorje letošnjega natečaja, smo se razveselili izjemnega uspeha Zale Černe, saj je v kategoriji gimnazijcev, ki se učijo angleščino kot prvi tuji jezik, osvojila priznanje za najboljše literarno delo v angleščini. Napisala je globoko in domišljeno v pismo oblikovano zgodbo Last Words, na temo iskanja življenjskega smisla.
Po podelitvi nagrad smo se mentorji udeležili delavnice spodbujanja kreativnega pisanja, naši dijaki pa delavnice na temo pisanja scenarija. Čestitke vsem tekmovalcem in mentorjem!

Likovne delavnice za osnovnošolce

Učitelji umetniške gimnazije likovne smeri so že tradicionalno pripravili delavnice za radovedne in ustvarjalne  učence zadnje triade. Petindvajset osnovnošolcev iz celotne zahodne Slovenije je cel dopoldan slikalo s pasteli, se spoznalo z umetniško fotografijo in se preizkusilo v grafičnem oblikovanju. Učenci so zapustili gimnazijo zadovoljni in polni novih izkušenj. V prihodnjem tednu bomo pripravili tudi manjšo razstavo z njihovimi izdelki.

Erasmus+ projekt “Voda – tekoča soseščina”

V okviru projekta Erasmus+ s tokratno temo Voda – tekoča soseščina (Wasser  – flüssige Nachbarschaft), se je deset dijakov z dvema spremljevalnima učiteljema udeležilo tematske in delovne izmenjave v Gersthofnu v Nemčiji. S partnersko šolo Paul Klee Gymnasium smo dijaki in učitelji izvedli petdnevni program:

  • ponedeljek – obisk muzeja reke Lech v Langweidu
  • torek – obisk in ogled čistilne naprave, odvzem vzorcev vode reke Lech in kemijske raziskave le te ter priprava scenografije in scenarija za uprizoritev slovenske basni o treh rekah z naslovom “Drava, Sava , Soča”.
  • sreda –  tematski ogled mesta Augsburg, kopanje v secesijskem mestnem kopališču s konca 19. stol. in  večurni ogled črpališča pitne vode za celotno regijo Hochablass
  • četrtek – ob reki Lech – vožnja do kraja Füssen ter ogled meandra reke Lech skupaj z njenimi umetnimi jezeri
  • petek – oblikovanje fotoknjige na šoli – zbiranje vtisov celotnega tedna ter popoldanska prezentacija gledaliških uprizoritev  basni in pravljic o vodi.

Dijaki, ki so en teden bivali pri nemških družinah, so izmenjavo ocenili kot  odlično in bogato življenjsko izkušnjo in kot naslednji gostitelji z veseljem pričakujejo  obisk  vrstnikov iz treh dežel – Nemčije, Nizozemske in Češke. Med našo odsotnostjo so ostali dijaki vključeni v projekt polepšali šolo z instalacijo Soče, ki jo bodo 2 leti dopolnjevali z rezultati in prikazi dogajanja med projektom.

Življenje lahko predstavlja tudi pester poligon spoznavanja tujega. Eno izmed odličnih izkušenj spoznavanja drugačnega vsakdana in kulture  je letos prinesla februarska izmenjava v Nemčijo, v kateri smo sodelovali dijaki naše gimnazije od prvih do četrtih letnikov. S pomočjo gostiteljske Paul-Klee gimnazije smo raziskovali okoliške kraje, med katerimi so se znašli mesto Augsburg, Füssen in drugi. Vse skupaj je povezovala tema vode, ob kateri smo z različnimi pristopi odkrivali pomen in bogastvo le-te.

V spominu so mi najbolj ostali zgodovinsko obarvani muzeji o črpališčih pitne vode, obisk čistilnice onesnažene vode, pohajanje ob geografsko zanimivih jezerih z bogatim naborom fascinantnih dejstev, ki segajo tudi v antične čase. Kot del skupine sem uživala ob odkrivanju utripa življenja Nemcev, znašli  smo se celo v vrtincu pustnega časa, ki pri njih še tradicionalno živi, tako med najstarejšimi pa vse do  najmlajših .

Poleg poučnega dela Erasmus+ izmenjave pa ne smem pozabiti na drugi vidik, in sicer življenja pri tuji družini in sprotnega izmenjevanja izkušenj z drugimi sovrstniki. Na začetku popolni neznanci so v tednu dni postali dobri prijatelji, s katerimi bo marsikdo obdržal stike zunaj projekta. Pestro obarvani popoldnevi so izpostavili pomembnost druženja in družinskega časa, velikokrat pa smo z gostitelji našli tudi marsikatero, za njih presenetljivo podobnost med Slovenijo in Nemčijo. Skupaj smo premagovali jezikovne prepreke, nekateri v nemščini, drugi v angleščini, a na koncu je gotovo  vsak udeleženec izmenjave odšel z novim naborom nemških besed in fraz. Poleg svetovnega jezika in nemščine pa so našo mavrico sestavljali še češčina ter nizozemščina, saj smo gostje prihajali iz treh različnih evropskih držav, kar je omogočilo še večjo možnost tkanja vezi in komunikacije.

Če projekt zaokrožim kot celoto, bi v njem izpostavila odlično organiziranost ter pestrost aktivnosti, ki so bili od kulturno do naravoslovno obarvani. Izkušnja, ki mi je omogočila razširiti obzorja, je bila vsekakor ena izmed tistih, ki bi jih kasneje v življenju rade volje ponovila.

Jana Rajh Plohl, 3.G

Ponovitve predstave Ubežni delci

Uprizoritev maturantov, predstava Ubežni delci, bo po počitnicah imela naslednje ponovitve:

  • 26. februarja ob 12.45 za ostale maturante naše gimnazije
  • 28. februarja ob 17.00 za izven
  • 5. marca ob 13.00 za Gimnazijo Tolmin – 35 dijakov, torej je prostora še ogromno

Za sredino popoldansko predstavo bodo vstopnice na razpolago od 16. ure dalje v avli pred dvorano, nič več v knjižnici, kajti zadnjič so bile karte razdane. Če bi si kdo želel res zagotoviti prostor vnaprej, naj piše Nataši Konc Lorenzutti ali Nataliji Arčon.
O predstavi v Primorskih novicah: https://www.primorske.si/kultura/ko-poezija-resi-povojno-zivljenje
Gledališki list

Združena in močna Evropa – projekt Gimnazije Nova Gorica, šole ambasadorke EP

16. februarja 2018 so dijaki tretjih letnikov gimnazije v gledališki dvorani Gimnazije Nova Gorica širili svoja mnenja o vedno perečih vprašanjih povezanosti in poenotenosti Evropske unije. Pridružila se jim je Patricija Šulin, slovenska političarka in evropska poslanka. Skozi spoznavanje njenega življenja in dela so se lahko neposredno približali delovanju evropskega parlamenta. Dogodek so popestrili s kvizom, s katerim so preverjali znanje o poznavanju EU novogoriških dijakov. Vsem so predstavili dosedanje delo v projektu Šola ambasadorka in poudarili pomen evropskih vrednot in prednosti Slovenije kot države članice. Celotno dogajanje so vodili dijaki, kandidati za ambasadorje Evropskega parlamenta. #EPSLOambasador #EPambasadorSchool

 

Urejena in uspešna šola, ki dijake vzgaja in izobražuje v odgovorne in ustvarjalne ljudi, pripravljene na nadaljnje izobraževanje.

PROJEKTI

Dostopnost