V okviru projekta Erasmus+ s tokratno temo Voda – tekoča soseščina (Wasser  – flüssige Nachbarschaft), se je deset dijakov z dvema spremljevalnima učiteljema udeležilo tematske in delovne izmenjave v Gersthofnu v Nemčiji. S partnersko šolo Paul Klee Gymnasium smo dijaki in učitelji izvedli petdnevni program:

  • ponedeljek – obisk muzeja reke Lech v Langweidu
  • torek – obisk in ogled čistilne naprave, odvzem vzorcev vode reke Lech in kemijske raziskave le te ter priprava scenografije in scenarija za uprizoritev slovenske basni o treh rekah z naslovom “Drava, Sava , Soča”.
  • sreda –  tematski ogled mesta Augsburg, kopanje v secesijskem mestnem kopališču s konca 19. stol. in  večurni ogled črpališča pitne vode za celotno regijo Hochablass
  • četrtek – ob reki Lech – vožnja do kraja Füssen ter ogled meandra reke Lech skupaj z njenimi umetnimi jezeri
  • petek – oblikovanje fotoknjige na šoli – zbiranje vtisov celotnega tedna ter popoldanska prezentacija gledaliških uprizoritev  basni in pravljic o vodi.

Dijaki, ki so en teden bivali pri nemških družinah, so izmenjavo ocenili kot  odlično in bogato življenjsko izkušnjo in kot naslednji gostitelji z veseljem pričakujejo  obisk  vrstnikov iz treh dežel – Nemčije, Nizozemske in Češke. Med našo odsotnostjo so ostali dijaki vključeni v projekt polepšali šolo z instalacijo Soče, ki jo bodo 2 leti dopolnjevali z rezultati in prikazi dogajanja med projektom.

Življenje lahko predstavlja tudi pester poligon spoznavanja tujega. Eno izmed odličnih izkušenj spoznavanja drugačnega vsakdana in kulture  je letos prinesla februarska izmenjava v Nemčijo, v kateri smo sodelovali dijaki naše gimnazije od prvih do četrtih letnikov. S pomočjo gostiteljske Paul-Klee gimnazije smo raziskovali okoliške kraje, med katerimi so se znašli mesto Augsburg, Füssen in drugi. Vse skupaj je povezovala tema vode, ob kateri smo z različnimi pristopi odkrivali pomen in bogastvo le-te.

V spominu so mi najbolj ostali zgodovinsko obarvani muzeji o črpališčih pitne vode, obisk čistilnice onesnažene vode, pohajanje ob geografsko zanimivih jezerih z bogatim naborom fascinantnih dejstev, ki segajo tudi v antične čase. Kot del skupine sem uživala ob odkrivanju utripa življenja Nemcev, znašli  smo se celo v vrtincu pustnega časa, ki pri njih še tradicionalno živi, tako med najstarejšimi pa vse do  najmlajših .

Poleg poučnega dela Erasmus+ izmenjave pa ne smem pozabiti na drugi vidik, in sicer življenja pri tuji družini in sprotnega izmenjevanja izkušenj z drugimi sovrstniki. Na začetku popolni neznanci so v tednu dni postali dobri prijatelji, s katerimi bo marsikdo obdržal stike zunaj projekta. Pestro obarvani popoldnevi so izpostavili pomembnost druženja in družinskega časa, velikokrat pa smo z gostitelji našli tudi marsikatero, za njih presenetljivo podobnost med Slovenijo in Nemčijo. Skupaj smo premagovali jezikovne prepreke, nekateri v nemščini, drugi v angleščini, a na koncu je gotovo  vsak udeleženec izmenjave odšel z novim naborom nemških besed in fraz. Poleg svetovnega jezika in nemščine pa so našo mavrico sestavljali še češčina ter nizozemščina, saj smo gostje prihajali iz treh različnih evropskih držav, kar je omogočilo še večjo možnost tkanja vezi in komunikacije.

Če projekt zaokrožim kot celoto, bi v njem izpostavila odlično organiziranost ter pestrost aktivnosti, ki so bili od kulturno do naravoslovno obarvani. Izkušnja, ki mi je omogočila razširiti obzorja, je bila vsekakor ena izmed tistih, ki bi jih kasneje v življenju rade volje ponovila.

Jana Rajh Plohl, 3.G

Dostopnost